Εκπαιδευτικές επισκέψεις

divider

Στο Μουσείο Τυπογραφίας υλοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολεία όλων των βαθμίδων, ώστε να μπορέσουν οι μαθητές να αποκτήσουν ενδιαφέρον, γνώσεις και άποψη για την Τυπογραφία.

Κάθε χρόνο περίπου 5.000 μαθητές, από τα σχολεία της Κρήτης αλλά και της υπόλοιπης Ελλάδας, σχολές Γραφικών και Καλλιτεχνικών Σπουδών κ.α. επισκέπτονται το μουσείο.
Τα παιδιά, γίνονται για λίγο «μικροί» τυπογράφοι και χειρίζονται μαζί με το προσωπικό του Μουσείου αυθεντικά μηχανήματα του 19ου αιώνα που χρησιμοποιούνταν για να τυπώνονται βιβλία, εφημερίδες, κάρτες κλπ. Παρακολουθούν βίντεο σχετικά με το πως τυπώνονται οι εφημερίδες σήμερα, πως γίνεται η βιβλιοδεσία και παράλληλα ξετυλίγεται επεξηγηματικός διάλογος με τους υπεύθυνους του Μουσείου που αποκαλύπτει στους μικρούς επισκέπτες όλα τα …μυστικά της Τυπογραφίας.

Μετά την ξενάγηση τα βιβλία και οι εφημερίδες δεν είναι πλέον αδιάφορα, άψυχα αντικείμενα στα μάτια των παιδιών, αλλά ζωντανοί οργανισμοί, που δημιουργήθηκαν με πολύ κόπο και μεράκι και ως τέτοιοι αξίζουν τον σεβασμό και την αγάπη μας.

Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις πραγματοποιούνται μόνο με ραντεβού. Ειδικά προγράμματα για όλες τις βαθμίδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το Μουσείο μπορεί να δεχτεί έως 50 μαθητές ανά επίσκεψη.

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε στο τηλ. 28210 80090, Δευτέρα έως Παρασκευή 11:00 – 16:00.

divider

“Τ’ αποτυπώματα μίας κουκίδας…”

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για Νηπιαγωγείο, 1η και 2α Δημοτικού

πληροφοριες
school-koukida

Το πρόγραμμα εντάσσεται στο πλαίσιο της μουσειακής εκπαίδευσης για την Αειφορία και είναι βασισμένο στο ομώνυμο παραμύθι που η γνωστή συγγραφέας παιδικών παραμυθιών και μουσικός Μάρω Θεοδωράκη έγραψε ειδικά για το Μουσείο Τυπογραφίας.Τί είναι μουσείο; Και πώς “ταξιδεύουμε στον χρόνο” περνώντας τις πόρτες του;

Ποια είναι τα “υλικά” της τυπογραφίας;

Πως και γιατί τυπώνουμε;

Μέσα από την αφήγηση του παραμυθιού τα παιδιά γνωρίζουν το μουσείο και την τέχνη της τυπογραφίας, ενώ παράλληλα συμμετέχουν σε κινητικές και εικαστικές δραστηριότητες. Στο τέλος του προγράμματος τα παιδιά τυπώνουν το “τέλος” του παραμυθιού και το παίρνουν μαζί τους, ενθύμιο από την επίσκεψη στο Μουσείο Τυπογραφίας.

Διάρκεια: 40’

Κόστος για κάθε παιδάκι: 1 ευρώ

Σχεδιασμός: Χριστίνα Τζομπανάκη, νηπιαγωγός
Εφαρμογή: Έλια Κουμή, Ελένη Φουντουλάκη

“Ο δικός μας δίσκος της Φαιστού”

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για ομάδες παιδιών 2ας, 3ης και 4ης Δημοτικού

πληροφοριες
school-faistos
Ο δίσκος της Φαιστού θεωρείται το παλαιότερο γνωστό δείγμα τυπογραφίας, αφού έχει αποδειχτεί από τους ερευνητές ότι τα ιδεογράμματα που περιέχει είναι αποτυπωμένα με σφραγίδες. Το πρόγραμμα εστιάζει σ’ αυτήν ακριβώς τη διάσταση του δίσκου, δίνοντας στα παιδιά τη δυνατότητα να παρατηρήσουν με προσοχή τα μυστηριώδη σύμβολα, αλλά και να κάνουν εικασίες για τη σημασία τους. Στη συνέχεια, τα παιδιά παροτρύνονται να δημιουργήσουν δικά τους ιδεογράμματα, χρησιμοποιώντας μια παλέτα απλών γραμμικών σχεδίων. Αφού καταλήξουν στο νόημα κάθε συμβόλου, οι μικροί μαθητές φτιάχνουν όλοι μαζί έναν δικό τους δίσκο της Φαιστού.
Στόχος του προγράμματος είναι να κατανοήσουν τα παιδιά την ιστορική αξία του δίσκου της Φαιστού, να αντιληφθούν την έννοια των ιδεογραμμάτων και να εκφραστούν δημιουργικά, γνωρίζοντας ένα από τα σημαντικότερα αρχαιολογικά ευρήματα του Μινωικού πολιτισμού.
 
Διάρκεια: 50’ – Αριθμός παιδιών: έως 25
Κόστος για κάθε παιδάκι: 2 ευρώ
Σχεδιασμός – Εφαρμογή: Βαλεντίνα Παπαδημητράκη
Hθοποιός, σκηνοθέτις, ειδικευμένη στη θεατρική αγωγή για παιδιά και εφήβους μετά από διετή φοίτηση στο Εργαστήρι του Θεάτρου Πόρτα.
Η Βαλεντίνα Παπαδημητράκη γεννήθηκε στην Αθήνα, κατάγεται όμως από την Κύπρο, όπου έζησε τα παιδικά της χρόνια. Είναι ηθοποιός και σκηνοθέτις. Αποφοίτησε από την Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Βεάκη το 1994. Ως ηθοποιός, έχει εργαστεί στο θέατρο, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση και το ραδιόφωνο. Το 2001 δημιούργησε το Θέατρο του παπουτσιού πάνω στο δέντρο και από τότε ασχολείται συστηματικά με το θέατρο για παιδιά, σκηνοθετώντας και παίζοντας σε παραστάσεις που περιοδεύουν σε Σχολεία, Μουσεία, Δήμους, Βιβλιοθήκες κλπ. Παράλληλα, έχει ειδικευτεί στη Θεατρική Αγωγή για παιδιά και εφήβους μετά από διετή φοίτηση στο Εργαστήρι του Θεάτρου Πόρτα-Ξένια Καλογεροπούλου. Σχεδιάζει εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά και διδάσκει Θεατρική Αγωγή. Επίσης, διδάσκει στη Σχολή Αφηγηματικής Τέχνης του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών στην Αθήνα. Επιμελείται και παρουσιάζει εκπομπές για παιδιά στους ραδιοφωνικούς σταθμούς Στο Κόκκινο στην Αθήνα και Δίκτυο FM στα Χανιά.

“Μικροί δημοσιογράφοι εν δράσει”

Eκπαιδευτικό πρόγραμμα για 2α έως 6η Δημοτικού

πληροφοριες
school-genika

Πώς φτιάχνεται μια εφημερίδα; Τί ακριβώς κάνει ένας δημοσιογράφος; Γιατί οι τυπογράφοι εργάζονται -συνήθως- μετά τα μεσάνυχτα; Και ποιά είναι η μεγαλύτερη “καταστροφή” που μπορεί να συμβεί σε ένα τυπογραφείο;Ενα βιωματικό πρόγραμμα που επιδιώκει να δώσει απαντήσεις σε αυτά, αλλά και σε άλλα ερωτήματα και να μάθει τα παιδιά τα επαγγέλματα του δημοσιογράφου και του τυπογράφου με δράσεις, ξενάγηση, βίντεο και συζήτηση.

Κατά την διάρκεια του προγράμματος τα παιδιά θα φτιάξουν (σε ομάδες) την δική τους εφημερίδα, θα ξεναγηθούν στους χώρους του Μουσείου και θα τυπώσουν σε αυθεντικό τυπογραφικό μηχάνημα του 1835! Επίσης θα παρακολουθήσουν ένα μικρό (5λεπτο) βίντεο, με την λειτουργία του σύγχρονου τυπογραφείου των “Χανιώτικων Νέων”.

Διάρκεια: 40’ –  Αριθμός παιδιών: έως 25

Κόστος για κάθε παιδάκι: 1 ευρώ

Σχεδιασμός: Μουσείο Τυπογραφίας
Εφαρμογή: Έλια Κουμή, Ελένη Φουντουλάκη

 

“Ο Γουτεμβέργιος και η Τυπογραφία”

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για ομάδες παιδιών 4ης, 5ης και 6ης Δημοτικού

πληροφοριες
school-valentina
Το πρόγραμμα είναι βιωματικό και επιδιώκει να οδηγήσει τα παιδιά σε έναν «διάλογο» με τον Γουτεμβέργιο και την εποχή του. Μέσα από τεχνικές του εκπαιδευτικού δράματος, με στοχευμένες δράσεις, ασκήσεις και συζητήσεις, διερευνούμε μαζί με τα παιδιά:Πώς συνέλαβε ο Γουτεμβέργιος την πρωτοποριακή για την εποχή του ιδέα της τυπογραφίας;
Ποια ανάγκη θέλησε να καλύψει;
Ποια είναι η σημασία αυτής της εφεύρεσης;
Στόχος του προγράμματος είναι να εμβαθύνουμε στην αξία του βιβλίου και να δώσουμε στα παιδιά ώθηση προς την ανάγνωση βιβλίων.

Σημείωση: Το πρόγραμμα, διατηρώντας το ίδιο σκεπτικό και στόχο, προσαρμόζεται με μικρές μετατοπίσεις στην ηλικία των παιδιών της εκάστοτε ομάδας.

Διάρκεια: 40’ – Αριθμός παιδιών: έως 25

Κόστος για κάθε παιδάκι: 2 ευρώ

Σχεδιασμός – Εφαρμογή: Βαλεντίνα Παπαδημητράκη
Hθοποιός, σκηνοθέτις, ειδικευμένη στη θεατρική αγωγή για παιδιά και εφήβους μετά από διετή φοίτηση στο Εργαστήρι του Θεάτρου Πόρτα.
Η Βαλεντίνα Παπαδημητράκη γεννήθηκε στην Αθήνα, κατάγεται όμως από την Κύπρο, όπου έζησε τα παιδικά της χρόνια. Είναι ηθοποιός και σκηνοθέτις. Αποφοίτησε από την Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Βεάκη το 1994. Ως ηθοποιός, έχει εργαστεί στο θέατρο, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση και το ραδιόφωνο. Το 2001 δημιούργησε το Θέατρο του παπουτσιού πάνω στο δέντρο και από τότε ασχολείται συστηματικά με το θέατρο για παιδιά, σκηνοθετώντας και παίζοντας σε παραστάσεις που περιοδεύουν σε Σχολεία, Μουσεία, Δήμους, Βιβλιοθήκες κλπ. Παράλληλα, έχει ειδικευτεί στη Θεατρική Αγωγή για παιδιά και εφήβους μετά από διετή φοίτηση στο Εργαστήρι του Θεάτρου Πόρτα-Ξένια Καλογεροπούλου. Σχεδιάζει εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά και διδάσκει Θεατρική Αγωγή. Επίσης, διδάσκει στη Σχολή Αφηγηματικής Τέχνης του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών στην Αθήνα. Επιμελείται και παρουσιάζει εκπομπές για παιδιά στους ραδιοφωνικούς σταθμούς Στο Κόκκινο στην Αθήνα και Δίκτυο FM στα Χανιά.

Κείμενο και εικόνα – μια αισθητική προσέγγιση

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για ομάδες παιδιών α’, β’, γ’  Γυμνασίου και α’ Λυκείου

πληροφοριες
school-gymnasio
Το πρόγραμμα συνδυάζει τεχνικές εικαστικής έκφρασης και κατανόησης κειμένου, επιδιώκοντας να οδηγήσει τα παιδιά να αντιληφθούν τη σχέση μορφής και περιεχομένου. Με στοχευμένες δράσεις, ασκήσεις και συζητήσεις θα αναρωτηθούμε μαζί με τα παιδιά:
Πόσες διαφορετικές αναγνώσεις χωράνε σε ένα ποίημα;
Πώς ένα κείμενο συνδιαλέγεται με μια εικόνα;
Τι μπορεί να προσφέρει στην καθημερινότητά μας η φράση ενός φιλοσόφου, ένα εικαστικό έργο ή ένα ποίημα;
Στόχος του προγράμματος είναι να προσφέρουμε στα παιδιά μια ώθηση προς την αισθητική απόλαυση της τέχνης, αλλά και κάποια εργαλεία για μια διαφορετική ανάγνωση των οπτικών ερεθισμάτων που δέχονται καθημερινά.
Διάρκεια: 50’ – Αριθμός παιδιών: έως 25
Κόστος για κάθε παιδί: 2 ευρώ
Σχεδιασμός – Εφαρμογή: Βαλεντίνα Παπαδημητράκη
Hθοποιός, σκηνοθέτις, ειδικευμένη στη θεατρική αγωγή για παιδιά και εφήβους μετά από διετή φοίτηση στο Εργαστήρι του Θεάτρου Πόρτα.
Η Βαλεντίνα Παπαδημητράκη γεννήθηκε στην Αθήνα, κατάγεται όμως από την Κύπρο, όπου έζησε τα παιδικά της χρόνια. Είναι ηθοποιός και σκηνοθέτις. Αποφοίτησε από την Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Βεάκη το 1994. Ως ηθοποιός, έχει εργαστεί στο θέατρο, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση και το ραδιόφωνο. Το 2001 δημιούργησε το Θέατρο του παπουτσιού πάνω στο δέντρο και από τότε ασχολείται συστηματικά με το θέατρο για παιδιά, σκηνοθετώντας και παίζοντας σε παραστάσεις που περιοδεύουν σε Σχολεία, Μουσεία, Δήμους, Βιβλιοθήκες κλπ. Παράλληλα, έχει ειδικευτεί στη Θεατρική Αγωγή για παιδιά και εφήβους μετά από διετή φοίτηση στο Εργαστήρι του Θεάτρου Πόρτα-Ξένια Καλογεροπούλου. Σχεδιάζει εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά και διδάσκει Θεατρική Αγωγή. Επίσης, διδάσκει στη Σχολή Αφηγηματικής Τέχνης του Κέντρου Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών στην Αθήνα. Επιμελείται και παρουσιάζει εκπομπές για παιδιά στους ραδιοφωνικούς σταθμούς Στο Κόκκινο στην Αθήνα και Δίκτυο FM στα Χανιά.

Εκπαιδευτικές ξεναγήσεις

Για Γυμνάσια και Λύκεια

πληροφοριες
school-lykeio

Παράλληλα, στο Μουσείο Τυπογραφίας πραγματοποιούνται εκπαιδευτικές ξεναγήσεις για μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου, που διαμορφώνονται σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα του κάθε σχολείου και εστιάζουν:

• Στην Ιστορία της Γραφής (περιήγηση στην μόνιμη έκθεση του Μουσείου Τυπογραφίας για την Ιστορία της Γραφής και των Γραφικών Τεχνών του γραφίστα – τυπογράφου Αντώνη Παπαντωνόπουλου)
• Στην ιστορία, το παρόν και το μέλλον της Τυπογραφίας (ξενάγηση στο Μουσείο, εκτύπωση σε πιεστήρια του 19ου αιώνα, προβολή σχετικών βίντεο)
• Στην γνωριμία με το επάγγελμα του δημοσιογράφου και την έκδοση εφημερίδας, μέσα από το παράδειγμα της εφημερίδας “Χανιώτικα νέα”.

Κόστος για κάθε παιδί: 1 ευρώ